söndag 1 augusti 2010

Permanent hårborttagning med hårlaser.

Permanent hårborttagning med hårlaser är mycket populärt. Flera och flera vill ha bort generande hårväxt med hårlaser.
Men vad betyder permanent hårborttagning?
Är allt håret permanent borta för alltid?
Slipper man rakmaskin eller vaxning en gång för alla?
Vi brukar säga att slutresultatet för permanent hårborttagning med hårlaser är när man har fått minst 80% reduktion av hårväxten.

De 20% av håren som är kvar är tunnare och ljusare än vad man hade innan.

Man behöver fortfarande raka sig. Men i stället för att raka sig dagligen behöver man kanske raka sig en gång i veckan eller en gång i månaden. Dessutom är resultatet efter rakningen mycket finare utan tjock stubb som man hade innan när man hade rakat sig.

Hårborttagning med hårlaser ger en underbar frihetskänsla!

Hudläkare Tore Nilsen

Växjö, Kronoberg

1 kommentar:

  1. Jeg tok hårfjerning med laser under armhulene for første gang hos Dr Tore i juli og jeg er utrolig fornøyd med resultatene. En uke etter behandlingen var det ingen hårvekst i det hele tatt, og jeg trengte ikke å barbere meg på nesten en måned. Nå, etter nærmere to måneder, har jeg regelmessig tynn hårvekst som ikke synes fra distanser av mer enn en meter, og de tykke hårene har ikke kommet tilbake.

    Behandlingen tok samme tid og gjorde like vondt som voksing, men uten ubehaget av inngrodde hår etterpå, og med mye bedre varighet. Jeg kan absolutt annbefale både behandlingen og Dr Tore!

    SvaraRadera