onsdag 6 juni 2012

Hårborttagning med Alexandrite laser.






Här berättar dr Kilmer i Sacramento att man efter 6 behandlingar med Alexandrite laser kan förvänta sig att ca 80 – 90% av håret är borta för alltid!
Under hormonpåverkan kan några hår återkomma och nödvändiggöra underhållsbehandling.
Detta gäller speciellt kvinnor med obehandlat PCO (Poly Cystisk Ovarial Syndrome).

Hon tar också upp tre myter när det gäller hår hos kvinnor:

1 Hår i ansiktet hos en kvinna är tecken på att något är ”fel”. Det stämmer inte. Det är helt normalt.

2 Hår växer ut snabbare och tjockare om man rakar sig. Fel. 
Det är inte farligt att raka bort håret. Nackdelen är bara att det känns tjockare när det växer ut. Med laser slipper man det problemet.

3 Det finns ingen permanent lösning för generande hårväxt. Fel. 
Laser tar bort hår permanent.

1 kommentar:

  1. Hej dr. Tore,

    Jag ska göra en behandling med Light Sheer Diode på bikiniområdet (brasiliansk) och har läst en hel del på nätet och känner mig förberedd. Jag undrar ändå om det finns några risker med att "lasra" ett så känsligt område. Finns det några risker som är specifika, jag bekymrar mig mer för reproduktiva och allvarligare effekter än de rent kosmetiska som märken eller pigmentförändringar.

    Som jag förstår det är salongen jag ska till (i Malmö) väldigt seriös och personalen verkar väldigt tillmötesgående och "generösa" med omfattningen av min behandling, dvs 100% ska bort från naveln och ner. Det är ju inte alla salonger som utför brasiliansk, en av salongerna jag frågat sa att de inte utför så intim hårborttagning eftersom de inte är säkra på riskerna och att om lasern av misstag strålar in på "fel ställe" är det inte bra. Det gjorde mig lite orolig. Nu ska jag i och för sig göra behandlingen redan imorgon men jag är väldigt intresserad av att höra din åsikt.

    Du verkar väldigt kompetent och seriös och därför undrar jag om du har några synpunkter eftersom det rör sig om mer än bara bikinilinjen.

    Tack!

    Carina

    SvaraRadera